11 Mart 2014 Salı

Dijital Reklamlarda Yaratıcılık ve Etkileşim Değerlendirmesinde Yeni Bir Gösterge : YouTube Ads Leaderboard

Dijital dönüşümün hayatımızın her alanında yer alması reklam dünyasında markaların farklı hikaye anlatım süreçlerine odaklanmalarını sağladı. YouTube markalar için hikayelerini dijital dünyada kitleler ile paylaşmaları sürecinde ana akım mecralardan biri haline geldi.

Peki markalar hikayelerini anlatırken ne kadar yaratıcılar ve hangi markalar YouTube’da kitlelerin dikkatini çekiyorlar? Bu sorunun cevabını markalar her ay açıklayacağımız YouTube Ads Leaderboard’da bulabilecekler.
YouTube Ads Leaderboard Nedir? 

Her ay açıklanacak ‘YouTube Ads Leaderboard’da, markaların reklamlarının popülerlik oranlarına göre sıralaması yapılacak. Listede yer alacak reklamlar, görüntülenme, izlenme, reklam (paid view) ve kazanılan izlemeler (earned view) oranı gibi kriterler gözönünde bulundurularak belirlenecek.

YouTube Ads Leaderboard sadece reklamveren firmalar için değil reklamcılık sektörü için de önemli bir kıyas aracı olacak. Reklamların sadece gösterilen değil aynı zamanda kullanıcının etkileşime geçtiği ve marka hikayesinin bir parçası olduğu yeni bir değerlendirme aracı işlevi üstlenecek.

Reklam dünyasının yeni verimlilik göstergelerinden biri olacak YouTube Ads Leaderboard sadece rakamların bir araya geldiği bir liste olmanın ötesinde sektörel düşünce biçimine de yenilikçi bir bakış açısı kazandırıyor. İzlenen reklamlar sadece başarı hikayesi olmanın ötesinde neden ve nasıl sorularına da cevap verecek. Markaların gerçekçi bir bakış açısıyla doğru planlamalar yapmasına yardımcı olacak. Ocak ve Şubat 2014 Ads Leaderboard listesini aşağıda bulabilirsiniz.

Ocak 2014

  1. Ofiste Büyük Olay Var
  2. Tatil.com Halay Başı Reklamı 2014
  3. Kadıköy'de Hayat Başka
  4. Tüm Zamanların En Ünlü Müzikali Cats İstanbul'da
  5. Adanalım
  6. İyi Et, İyi Gelecek
  7. Philips Çorba Ustası Yeni Reklam Filmi
  8. Efe sıkıntıdan patlasın mı?
  9. Öğrenci işi LCD Televizyon nasıl yapılır?
  10. Öğrenci işi yağmurluk nasıl yapılır?

Şubat 2014

  1. 14 Kubat hepimize kutlu olsun! #14Kubat
  2. Anadolu Sigorta Reklamı - Kaskosuz Sürücüye Aduket Şoku
  3. Elidor ve Serenay Sarıkaya Yeni Reklam
  4. Baştan Bilseydim
  5. Istanbul Experience by Turkish Airlines
  6. Anlamıyorum Sanma #anlamıyorumsanma
  7. Migros Sanal Market Reklamı - Gol
  8. Görünmez Coca-Cola Makinesi #buseniniçin
  9. Mehmet Günsür / MNG Kargo / Sadece kargonuzu değil, duygularınızı da taşıyoruz
  10. ʺArşivi Parçalamak: Bir Osmanlı Ailesinde Temsil, Kimlik, Hafızaʺ

YouTube Ads leaderboard dijital dünyaya özel hazırlanan kreatif çalışmalar için bir ödül olmasının ötesinde, markaların bu dünyada hikayelerini anlatırken dikkat etmeleri gereken ipuçları konusunda da yol gösterici olacak.

YouTube Ads Leaderboard Ekibi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder