22 Şubat 2011 Salı

Arama Motoru Reklamcılığı ve Google AdWords

İnternet, gündelik hayat içerisindeki önemini her geçen gün artırmakta. Türkiye, 35 milyonu aşkın internet kullanıcısıyla, en fazla internet kullanıcısına sahip ülkeler arasında ön sıralarda yer alıyor. Bu rakamın, 2006 yılında 10 milyonun biraz üstünde olduğunu düşünürsek, Türkiye’deki internet kullanımının çok büyük bir hızla arttığı söylenebilir.

İnsanoğlunun en temel ve önemli ihtiyaçlarından biri bilgiye ulaşmaktır. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte, bilgiye ulaşmanın en yaygın kullanılan yöntemi arama motorlarını kullanmak olmuştur. Arama motoru olarak Google, üstün teknolojisi ile yıllardan beri Türkiye’deki internet kullanıcılarının neredeyse tamamının ilk tercihi durumundadır. Böyle bir tabloda, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin tanıtımında ve son tüketiciye ulaştırılmasında Google’ı kullanmanın işlevi ve önemi çok fazladır.

Google AdWords

Google AdWords, Google'ın internet reklamcılığı programıdır. AdWords, basit ve etkili reklamlar oluşturabilmenizi ve internette işletmenizle ilgili bilgiler arayan kullanıcılara bunları gösterebilmenizi sağlar.

Google AdWords, haftanın 7 günü, günün 24 saati çok geniş bir ölçekte, alakalı ve gerçek zamanlı reklam yayını demektir. Reklamlar, Google.com.tr, Blogger ve Gmail gibi Google ürünlerinden oluşan Google Ağı'nda, yani diğer bir deyişle Google Arama Ağı'nda ve Google Görüntülü Reklam Ağı’nda yayınlanır. Reklamınızı tıklayan kullanıcılar doğrudan web sitenize gelir.

Google AdWords, Ürün ve Hizmetlerimin Tanıtımına Nasıl Bir Avantaj ve Farklılık Katabilir?

Google AdWords hassas hedefleme ve ölçülebilirliğin yanı sıra kitlelere çok büyük oranda erişim olanağı sağladığından, büyük ölçekte yüksek bir yatırım getirisi elde etmek mümkündür. Bu faktörlerin her birine daha yakından bakmak gerekirse:

* Alaka Düzeyi

AdWords'ün sunduğu en önemli avantajlardan biri, reklamları, kullanıcıların ilgi alanlarını ve yer, dil, demografi gibi birçok başka faktörü temel alarak hassas bir şekilde hedefleme olanağıdır. Sonuç olarak; kullanıcı, alaka düzeyi yüksek reklamları görür ve bu reklamları tıklama olasılığı daha yüksektir.

* Yatırım Getirisi

Online reklamcılık tamamen ölçülebilirdir. Bu durum, reklamcılık hedeflerinize ulaşıp ulaşamadığınızın anlaşılmasını kolaylaştırır.

* Erişim

İnternet kullanıcıları Google'da her gün milyonlarca arama yapar. Google AdWords'ü kullandığınızda, etkin şekilde ürün, hizmet, bilgi ve web sitesi arayan dünya çapındaki bu geniş kitlenin bir bölümünü yakalama olanağına sahip olursunuz. Alakalı kullanıcı aramaları sırasında ürünlerinizi veya hizmetlerinizi sunarak, müşterinin satın alma döngüsünde önemli bir noktada görünür duruma gelirsiniz. Bu önemli nokta, kullanıcının sunduğunuz ürünleri veya hizmetleri etkin şekilde aradığı zamandır.

Kısacası; Google'daki reklamlar, mesajların genel bir kitleye iletildiği geleneksel reklamlardan ve çoğu çevrimiçi reklam biçiminden farklı olarak, yalnızca belirli bir konuyla ilgilendiğini belirten kullanıcılara gösterilir. Artan bilgi bombardımanı ve reklam kirliliği nedeniyle iletişim kanalları tıkanma noktasına gelen tüketicilere ulaşmada Google AdWords’ten faydalanmak, hem reklamverenlere hem de tüketicilere ciddi anlamda değer katan bir deneyimdir.

AdWords hakkında daha fazla bilgi almak için Google AdWords Yardım Merkezi’ni ziyaret edebilir, ayrıca AdWords uzmanlarımızca hazırlanan Online AdWords Seminerleri'ni istediğiniz zaman ücretsiz izleyebilirsiniz. Bunlar dışında, Google AdWords Resmi Blogu’ndan AdWords ile ilgili gelişmeleri ve ipuçlarını takip edebilir ve AdWords Yardım Forumu’nu ziyaret ederek reklamverenlerimizin ve tüketicilerin deneyimlerine interaktif bir ortamda ortak olabilirsiniz.

Cemal Büyükgökçesu
Online Medya Uzmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder