Amacımız şaşırtmak ve sevindirmek
Konuşmasının başlangıcında Doodle'ların amacı ile ilgili bilgi veren Germick, 'Doodle’lar festivaller, önemli kişilerin doğum günleri ve özel bayramlar gibi daha çok kutlama amaçlı yapılıyor. Amacımız siz kullanıcılarımızı şaşırtmak ve sevindirmek. Sürpriz ve eğlence’ ise tasarım aşamasında odaklandığımız iki temel unsur.'
Bugüne kadar 300’den fazla Doodle’ı hayata geçiren Doodle ekibine 100’den fazla Google çalışanının gönüllü olarak danışmanlık verdiği bilgisini de paylaşan Germick, ülkelerin tarihlerine, kültürlerine yönelik bilgi akışının Doodle yaratım ekibi için çok önemli olduğunu ifade etti.
Doodle’ların uluslararası, bölgesel ve lokal olarak üç şekilde tasarlandığına da dikkat çeken Ryan Germick, “Ülkelere özel tasarlanan logolarda ülkelerden gelen önerileri dikkate alıyoruz. En popüler olan Doodle’lar arasında herkesin çok beğendiği Pacman Doodle’ını örnek verebiliriz. Ayrıca 2011’de hazırladığımız dans sanatçısı Martha Graham Doodle’ı da çok heyecan yaratmıştı. Hedefimizde daha fazla Doodle üretmek var.” Sohbet sırasında Germick, ölüm yıldönümlerinde ise Doodle’lar yerine anma sembolü kullanıldığını belirtti.
Türkiye’ye özel Doodle geliştirmeyi seviyoruz
İnsanların akıllarına ve kalplerine ancak onlara ulaşarak dokunabileceklerini vurgulayan Germick, “Türkiye’ye özel Doodle geliştirmeyi çok seviyoruz. Örneğin 2008 yılında Türkiye’deki Kırkpınar Yağlı Güreşleri için hazırladığımız Doodle kullanıcılarımızı çok şaşırttı, beğenildi ve bizler çok sevindik! Yeni fikirlere her zaman açığız.“
Google özel logoları (Doodle'lar) ile ilgili yorumlarınız bizler için önemli, geri bildirimlerinizi her zaman bekliyoruz.
Google Türkiye
--
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder