17 Aralık 2013 Salı

2013 'Zamanın Ruhu'nda Kahramanlar, Trajediler ve Harlem Shake Ön Plana Çıktı

Hepimiz her gün, önemseyip merak ettiğimiz kişiler, keşfetmek istediğimiz yerler ya da dostlarımızla bir araya geleceğimiz sofraları donatacak yemekler hakkında bilgi edinmek, bazen de bir avokadoda kaç kalori olduğunu öğrenmek için internette arama yapıyoruz.
Her yıl sonunda açıkladığımız Zeitgeist (Zamanın Ruhu) kapsamında o yıl boyunca dünyanın ilgisini en çok çeken kişiler, olaylar, mekanlar ve anlarla ilgili kısa bir özet sunuyoruz. Bu yılki Zeitgeist 72 ülkede Trend Kişiler, En Çok Aranan Olaylar ve Trend Aramalar gibi çeşitli kategorilerde 1 trilyondan fazla arama analiz edilerek hazırlanan en küresel liste olma özelliğini taşıyor.

Sizleri geçtiğimiz bir yılın en önemli olaylarında bir yolculuğa çıkmak için 'Yıla Bakış' videomuza göz atmaya davet ediyoruz:



Arama trendlerinin liste başında gücün ve barışın uluslararası sembollerinden biri Nelson Mandela'nın olması sürpriz olmadı. Güney Afrika’nın eski Devlet Başkanı ile ilgili global aramalar yıl boyunca yüksek seyrediyordu. Vefatının ardından dünyanın dört bir yanından insanlar, Madiba ve geride bıraktıkları konusunda daha fazla şey öğrenmek için Google’a başvurdu.

Küresel ölçekte 6. Trend Arama olan Boston Maratonu ve global olaylar listesinde 2. olan Haiyan Tayfunu dünyada dikkat çeken konular oldu. Geride bıraktığımız 2013’te bizi harekete geçiren anlar da oldu. 1,7 milyondan fazla farklı versiyonu YouTube’a yüklenen Harlem Shake videosu tırmanarak küresel listemizde 5. sırada yer aldı. Harlem Shake aynı zamanda YouTube’da en çok trend olan ikinci video oldu.

2013’te Dünyada Trend Olan Aramalar
1. Nelson Mandela
2. Paul Walker
3. iPhone 5s
4. Cory Monteith
5. Harlem Shake
6. Boston Marathon
7. Royal Baby
8. Samsung Galaxy 4s
9. PlayStation 4
10. North Korea

Türkiye'de Neleri Merak Ettik?
• Türkiye'de farklı kategorilerden oluşan trend listelerinde kişilerde Nil Erkoçlar, dizilerde Güneşi Beklerken, şarkılarda da “Yatcaz Kalkcaz” (Gülşen) ilk sıralarda yer aldı. Türkiye’de en çok aranan sözcükler ise sırasıyla “eokul”, “ösym” ve “altın fiyatları” oldu.
• Yemek tarifinde “Sarımsak çayı”, diyette ise “göbek eritme” liste başına çıkarak Türk insanının yemek kadar kilo verme konusuna da ilgi duyduğunu ortaya koydu.
• Google Zeitgeist 2013′ün en hızlı yükselen seyahat noktaları aramalarında Antalya, Bodrum, Kıbrıs gibi tatil destinasyonları üst sıralarda yer aldı.

Bu yılın global trendleri hakkında daha ayrıntılı bilgiyi doğrudan Zeitgeist anasayfasından keşfedebilirsiniz.

Son olarak 2013’ün trend aramalarını gün ve şehirlere göre gösteren interaktif bir 3D küresel harita hazırladık. Yerküre’yi döndürüp şehri seçtikten sonra yılın herhangi bir dönemindeki yerel olaylardan küresel hikayelere kadar insanların hakkında arama yaptığı konulara bakabilirsiniz.

Zeitgeist 2013 listeleri ve ayrıntılar için: http://google.com/zeitgeist

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder