3 Haziran 2015 Çarşamba

Biz sorduk, Siz Oyladınız: Dünyada son on yılın en beğenilen YouTube Reklamı Türk Hava Yolları Seçildi

Nihayet bekleyiş sona erdi, zamanı geldi. Geride bıraktığımız 10 yıl içerisinde en çok beğendiğiniz YouTube reklamlarını ilerleyen satırlarda açıklamak üzereyiz. Ama öncelikle hepinize teşekkür ediyoruz. Reklamları hazırlayan kreatif ajanslardan, tüm dünyadan takipçilerimize kadar herkes sevdiği reklamları gelip oylayarak YouTube’da son on yıla damga vuran markalı reklamları Webby Awards işbirliğiyle belirlememize yardımcı oldu. Biz de YouTube’un 10. yaş gününü kutlarken, sonuçları sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.

Türk Havayolları’nı ve Crispin Porter & Bogusky ile Starcom’u, son 10 yılın en beğenilen YouTube reklamını hazırladıkları için tebrik ediyoruz: Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout.


Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout, Legends on Board reklamının ardından gösterime girdikten sonra kısa süre içerisinde YouTube’da fırtınalar kopardı. Dünyanın en büyük iki süper starı arasındaki selfie çekme yarışını konu alan video, ilk üç günde tam 25 milyon kez izlendi! Dünyanın son trendlerinden “selfie” ile Kobe Bryant ve Messi gibi iki starın gücünü akıllıca bir araya getiren reklam YouTube Ads Leaderboard’un hem Aralık 2013 hem de Cannes Special Edition listelerinde üst sıraya yerleşti.

Bize sık sık YouTube’da bu kadar başarılı olmanın sırrı soruluyor. Biz de dijital pazarlamanın ikonlaşmış ve önemli örnekleri olan 20 aday videoya göz atıyoruz. Özgünlükten etkileşime kadar YouTube’un 10. yaş gününde öne çıkan 10 trendi belirledik: “YouTube’un On Yılı: En İyi Reklamlar ve Onları Tanımlayan Trendler

İlk beşe giren videolara bakmaya devam edelim.

İkinci sırada: Volkswagen'in 2011 Big Game spotu olan, Darth Vader kostümü giymiş 8 yaşındaki bir çocuğun yer aldığı The Force (Deutsch Los Angeles, MediaCom) videosu, daha televizyonda hiç kimse görmemişken 8 milyon kez izlendi.

Üçüncü sırada: Bir işi “kız gibi” yapmak konusundaki negatif algılara meydan okuyup paramparça eden Always #LikeAGirl (Leo Burnett, Starcom MediaVest Group.)

Dördüncü sırada: Volvo Trucks’ın kamyon testini destansı bir boyuta taşıyan The Epic Split feat. Van Damme (Forsman & Bodenfors) videosu.

Beşinci sırada: Konu güzellik olduğunda kendilerini en sert eleştirenlerin kimi zaman kadınların bizzat kendileri olabildiğini ortaya koyan Dove Real Beauty Sketches | You're more beautiful than you think (Ogilvy Brazil, PHD, Mindshare.)

Burada adı geçen beş video toplamda 7,7 milyon saat izlendi. Bu süre 875 yıla denk düşüyor. Kazanan, aday olan herkesi kutluyor, oy veren herkese teşekkür ediyoruz.

Bu arada kendinizi yeterince cesur buluyorsanız YouTube’u ne kadar bildiğinizi test etmek için 10 yaş gününe özel oyunumuza göz atabilirsiniz.

#10YearsofYouTubeAds



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder