2 Mart 2011 Çarşamba

Google ThinkFinance 2011 Etkinliği


Google Türkiye olarak 24 Şubat Perşembe günü Türkiye’deki ikinci ThinkFinance etkinliğine ev sahipliği yaptık. Türkiye’deki finans kuruluşlarından yaklaşık 130 yöneticinin ve pazarlama uzmanının bir araya geldiği bu etkinlikte, dijitalleşen dünyadaki finans sektöründe yeni doğan pazarlama stratejileri, internet ve mobil cihazların kullanımı gibi konularda görüş alışverişinde bulunuldu.

ThinkFinance 2011’de konuşmacılar arasında dünyadaki çeşitli Google ofislerinden yetkililer ve finans sektöründe öncü dijital pazarlama uzmanları yer aldı. Etkinliğin açılışını yapan Google Türkiye Ülke Direktörü Bülent Hiçsönmez, internet dünyasının büyüklüğünü ve ileride ne gibi gelişmeler yaşanabileceğini ilgi çekici veriler sunarak anlattı. Google Türkiye Finans Sektörü Yöneticisi Dilek Telkes, Türkiye’de tüketicilerin finans ürünlerine karar verirken interneti nasıl kullandığı konusunda yapılan bir araştırmanın verilerini paylaştı. Finans sektöründe kullanılabilecek Google Mobil Reklamcılığa ilişkin yeni reklam modellerine de değindi. Google İspanya Finans Sektörü Yöneticisi Olga San Jacinto ve Google İngiltere Finans Sektörü Yöneticisi Robert Pink, kendi ülkelerindeki finans kuruluşlarının tüketicilere ulaşmak için ne tür pazarlama stratejileri izlediklerini ve Google AdWords’ün sunduğu imkanlardan nasıl faydalandıklarını örnekleriyle anlattı. İkisinin de üzerinde özellikle durduğu nokta, çevrimdışı (offline) mecralarda yapılan kampanyaların çevrimiçi (online) aramaları tetiklediği ve pazarlama planı içine mutlaka arama motoru reklamcılığının dahil edilmesi gerektiğiydi.

Akbank Dijital İletişim Müdürü Özgür Ünlü, Akbank’ın 2010 yılı içinde izlediği pazarlama stratejilerini, Google AdWords’te oluşturdukları kampanyaların başarısını ve Google’ın diğer mecralara kıyasla ne gibi olanaklar sunduğunu anlattı. Etkinliğin pazarlama sektöründen olmayan tek konuşmacısı ekonomist Deniz Gökçe, kendine has samimi ve eğlenceli üslubuyla, Türkiye’deki ekonomik gelişmeleri ve dünyadaki politik gelişmelerin ekonomi üzerindeki etkisinden bahsetti. Son olarak söz alan Google Türkiye Ürün Pazarlama Müdürü Zeynep İnanoğlu, mobil dünyanın geleceği ve Google uygulamalarının bu dünyada nasıl yer alacağı hakkında konuştu. Sonrasında da Google’ın şu an piyasada olan Sesli Arama (Voice Search), Goggles ve Google Çeviri (Google Translate) ürünlerinin canlı olarak kullanımını gösterdi.



İnternetin ve finans ürünlerinin bize sunduğu olanakların ve Türkiye’deki internet kullanıcı sayısının artmasıyla her seferinde bir öncekinden daha heyecan verici olacak olan ThinkFinance etkinliğini önümüzdeki yıllarda farklı şekillerde tekrarlamayı planlıyoruz. Bu seneki etkinliğin fotoğraflarına ve konuşmacılarla ilgili detaylı bilgiye ThinkFinance 2011 sitesinden ulaşabilirsiniz.

Cem Kansu
Hesap Yöneticisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder