28 Haziran 2011 Salı

Web Analitiğinin Önemi ve Google Analytics

Dünyada sadece 100 kişi olsaydı, bu insanlardan kaç tanesi interneti kullanıyor olurdu? Dünya nüfusunun yüzde 50′sinin henüz telefon bile kullanmamış olduğu düşünülürse, interneti hayatlarında en az bir kere kullanmış insanların sayısının çok düşük olacağı açık. Gerçek rakamı verelim: 28.
Diğer bir deyişle, dünyadaki insanların sadece %28′i interneti kullanmış ya da kullanıyor. 2000 yılında bu rakam 100 kişiden 5 kişiydi. Bu da önemli bir ayrıntı.

Bu rakamları, dünya üzerinde interneti hiç kullanmamış 5 milyar insan olduğunu vurgulamak için paylaştım. Yakın bir gelecekte bu insanların önemli bir kısmının çevrimiçi dünyaya dahil olacaklarını düşünürsek, bizi çok büyük fırsatların beklediğini söylemek mümkün. Çevrimiçi dünyadaki tüketici davranışları, gerçek çevrimdışı dünyadan çok farklı. Çevrimiçi dünyadaki insanların birbirleriyle olan iletişimleri, farklı dinamiklere, beklentilere ve algılara göre şekilleniyor. Kısacası, farklı dinamiklerle işleyen bu yeni dünyanın çok daha kalabalıklaşacağını öngörebiliriz. Oyunu yeni kurallarıyla oynamaya hazır ve hatta; oyunun kurallarını kökünden değiştirebilecek yetkinlikte oyuncuların bu dünyanın liderleri ve yol göstericileri olacaklarını tahmin etmek hiç de zor değil. İşte tam bu noktada, web analitiği ve Google Analytics devreye giriyor:



Web analitiğini; çevrimiçi dünyanın farklı kurallarının, dinamiklerinin, davranışlarının insan ekseninde analiz edilmesini ve bunun akabinde anlamlı sonuçlar çıkarılmasını sağlayan süreçler bütünü olarak düşünebiliriz.

Tüketiciler markanızla nasıl etkileşime giriyor?

* Web sitenize gelen ziyaretçiler hangi aşamalarda sitenizi terk ediyor? Sonra nerelere gidiyorlar?
* İnsanlar, vermek istediğiniz mesajı diğerlerine nasıl taşıyorlar?
* Tüketiciler hangi kanallarda hangi tür iletişime daha açıklar?

Google Analytics; bunlara benzer tüm soruları çevrimiçi dünya ekseninde sormak, cevaplar aramak ve hedeflerimize uygun stratejiler belirlemek için kullanabileceğimiz en önemli araçlardan biri. Google Analytics, kullanıcıların sitenizi nasıl bulduğunu, sitenizde nasıl gezindiğini ve ziyaretçilere daha iyi bir deneyim sunmak için neler yapabileceğinizi gösterir ve tamamen ücretsizdir!

Google Analytics sayesinde edindiğiniz bilgilerle, sitenize daha etkili bir biçimde trafik çekebilir ve bu trafikle aldığınız ziyaretçileri istediklerinizi yapmaya daha etkili bir biçimde ikna edebilirsiniz.

Konuyla ilgili daha fazla bilgi edinmek ve Analytics'e hemen kaydolmak için Analytics web sitesini ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca Google'ın Google Analytics, Web Sitesi Optimize Edici ve Urchin Yazılımı konusunda uzmanlaşmış Sertifikalı İş Ortaklarından oluşan dünya çapındaki ağını kullanabilirsiniz.

Bugün interneti kullanan 1.9 milyar insanın, çevrimiçi dünyada nasıl davrandıklarını iyi analiz edip anlamlı sonuçlar çıkarırsak, yarın bu dünyaya dahil olacak 5 milyar insanı hazırlıksız karşılamamış oluruz.

Cemal Büyükgökçesu
Online Medya ve Analytics Uzmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder