4 Ağustos 2015 Salı

İlk Trafik Lambası Ne Zaman Kullanılmıştır(5 Ağustos 2015 Google Doodle)

ilk+trafik+lambası
İLK TRAFİK LAMBASI (GOOGLE DOODLE)

5 Ağustos 2015 çarşamba günü google doodle olarak İlk Trafil Lambası'nı seçti. "Elektrikli Trafik İşaret Sisteminin İlk kullanışının 101.Yıl Dönümü" etiketi ile İlk Trafik Lambası resmini doodle yaptı. Peki Trafik lambası ilk kez ne zaman kullanıldı. İşte detaylar...

TRAFİK IŞIKLARI İLK KEZ 1868 YILINDA LONDRA'DA KULLANILMAYA BAŞLADI..

TÜRKİYE'DE İLK TRAFİK LAMBASI 1929 İSTANBUL'DA KULLANILDI...

Trafik ışığı ya da trafik lambası, yol bağlantılarında, kavşaklarda, yaya geçitlerinde ve trafiğin kontrol edilmesi gereken diğer yerlerde bulunan trafik düzenleme aracı. İlk trafik ışığı 1868'de Londra'ya konmuştur. Trafik ışıkları, trafikte geçiş üstünlüğünün yerine, sürücü ve yayalara evrensel bir renk kodu ile renk sinyalleri göstererek trafiği düzenler.

Standart bir trafik ışığında;

Yeşil ışık: ilgili doğrultuda trafiğin akabileceğini,
Sarı ışık: ışığın yeşilden kırmızıya ya da kırmızıdan yeşile değişmek üzere olduğunu,
Kırmızı ışık: trafiğin durması gerektiğini gösterir.
Yeşil-kırmızı renk körü insanlara kolaylık olması için genellikle kırmızı ışıklar biraz turuncu ve yeşil ışıklar da bir miktar mavi tonu içerir. "Yeşil" ışıklar çoğunlukla sarı ışığın üzerine mavi lens koyularak elde edilir.

Türkiye'de İlk trafik ışığı 1929'da İstanbul'a konmuştur.

TRAFİK IŞIKLARI NEDEN KIRMIZI, YEŞİL VE SARIDIR...

Trafik ışıkları uygulamasına, önceleri demiryollarının trenleri kontrol için uyguladığı sinyaller örnek alınarak başlandı. Demiryolları idaresi kırmızı rengi 'dur' sinyali olarak seçmişti. Kırmızı renk asırlar boyu tehlikenin, tahribatın simgesi olmuştur. Demiryolları ilk faaliyete geçtiği 1830'lu yıllarda 'ikaz' ışığının rengi yeşil, 'geç' ışığının ise beyazdı...

Bir süre sonra beyaz sinyal problem yaratmaya başladı. Beyaz renkli 'geç' sinyali diğer sokak lambaları ile karıştırılabiliyordu. Ama daha da kötüsü 'dur' işaretlerine konulan kırmızı mercekler yerlerinden düşünce ışık beyazlaşıyor, 'geç' sinyali olarak algılanıyor ve kazalara yol açabiliyordu.

Sonunda demiryolcular kırmızıyı 'dur', yeşili 'geç' sarı rengi de 'ikaz' sinyali olarak kullanmaya başladılar. Bilindiği gibi sarı, renk spektrumu içinde en göz alıcı renktir. Böylece makinist bir sinyalin bulunması gereken yerde beyaz ışığı görürse, bir şeylerin yanlış olduğunu anlıyor ve tedbirini alıyordu.

ilk trafik lambası goole, ilk trafik lambası ne zaman, trafik lambası ne zaman bulundu, ilk trafik ışıkları goole

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder